می گویند:

 ویکتورهوگو نویسنده کتاب بینوایان در زمانی که می خواست بنویسد لباس های بیرونش را در می آورد از کارگرش   می خواست که لباس هایش را پنهان کند که او هوس بیرون رفتن به سرش نزند.


این مطلب را در مورد ویکتوهوگو آوردم که بگویم بزرگان هم مشکل داشته اند و همیشه در یک زمان های دچار یکنواختی ، استرس و خستگی شده. در طی این چند هفته خیلی از داوطلبین از خستگی ، استرس و ناامیدی حرف میزنند به همین دلیل این مطلب را برای این عزیزان نوشتم و ویژگی های مطالعه در این زمان را تحلیل خواهم کرد.


در دی ماه به اندازه ریزش  برگ در آذر داریم، ریزش بالایی هم در بین داوطلبین کنکور ارشد داریم و دلیل آن هم ویژگی خاص این زمان است مباحث خستگی ، استرس ، چالش، سردرگمی که برای خیلی از دوستان تازگی دارد برای بنده بدیهی و طبیعی می باشد و هر سال منتظر این حرف از طرف داوطلبین عزیز بوده ام.


عزیزانی که تا این زمان به مطالعه ادامه داده اند ، مطمئنا دیگر دغدغه هدف گذاری ، شروع مطالعه ، اجمالی درس خواندن و چالش های اولیه را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر در دوران مطالعه عمیق و دقیق خود به سر می برند که ویژگی های خاص خود دارد و برای گذر از این مرحله و ورود به مرحله جمع بندی باید یک مواردی را رعایت کنند که من در ادامه به چند مورد اشاره خواهم کرد:

@serajbargh

🎯کنکور ارشد بازی بزرگان است و یادمان باشد که کسی برنده این بازی هست که تا دقیقه 90 ادامه دهد و امروز فعلا دقیقه 50 بازی است و مهم ترین مسئله در این زمان تداوم برنامه ریزی و تاکتیک های جدید برای ادامه مسابقه می باشد.

@serajbargh

🎯داشتن چالش در این زمان یک امر بدیهی می باشد و هرکسی در این برهه زمانی دچار چالش خواهد شد مهم مدیریت کردن آن است.


🎯استرس داشتن لازمه کارهای بزرگ است. کدام فرد را سراغ دارید که برای یک کار بزرگ دچار استرس نشده8 باشد ولی مهم این است که این استرس به توجه و دقت من در مطالعه کمک کند. مهم این است که استرس برای مطالب مهم خواندن را داشته باشم نه اینکه اگر بشود!!!!!!!! اگر این نشود!!!!!!!!!!!!!!! و خیلی مطالب دیگر



🎯از بازخورد نتایج آزمون های آزمایشی به نفع خودتان استفاده کنید و یادمان باشد که این آزمون ها آزمایشی است و ما فقط با این آزمون ها نقاط ضعف و قوت خود را می شناسیم و مهم تر استراتژی خود را می شناسیم و مهم تر استراتژی خود را در مراحل بعدی مطالعه مشخص می کنیم که چطور ادامه بدیم ، دروس قوی و ضعیف خود را بشناسیم و به قول معروف : بازخورد صبحانه قهرمانان است.

@serajbargh

🎯در کنکور ایران برای خیلی شرکت کنندگان همیشه حواشی بر متن غلبه داشته جملاتی از قبیل : منابع عوض شده ، طراحها عوض شدن ، سئوالات سخت شده و... که بیشترین ضربه را داوطلبین عزیز خواهد زد. لطفا خودتان را درگیر حواشی نکنید متن کنکور یعنی مطالعه دروس فقط فقط و فقط.


🎯به ادامه کار متعهد شوید و هرگز به پیشرفت خاتمه ندهید.


🎯گذر از دی و بهمن یعنی وارد شدن به جمع 100 نفر برتر رشته خودتان پس تلاش تلاش تلاش و مطالعه هدفمند.


🎯در روز های آینده  بیشتر در این مورد خواهم  نوشت

                                                                                                 📝حسندخت

کارشناسی ارشد برق-گرایش مخابرات

از دانشگاه فردوسی مشهد