فرآیند انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و تا روز چهارشنبه دوم تیرماه ادامه دارد. در فرآیند انتخاب رشته‌ تحصیلی نکات کوچک اما کلیدی وجود دارد که توجه به آن‌ها داوطلبان را در انتخاب بهتر کمک می‌کند.

چند نکته کلیدی

1.با توجه به اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در حیطه وظایف سازمان سنجش‌آموزش کشور نبوده و هیچ‌گونه اقدامی نیز از سوی این سازمان میسر نیست، به داوطلبان توصیه می‌شود هنگام انتخاب‌رشته خود دقت لازم را به عمل آورند.

2.داوطلبان برای اطلاع از میزان شهریه‌های ثابت و متغیر دوره‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های مجری به پایگاه اینترنتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو مراجعه نمایند.

3.دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجری دوره‌های نوبت دوم از ارائه خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب و مسائل رفاهی معذور هستند لذا به داوطلبان توصیه می شود انتخاب خود را بومی نموده و کدرشته‌های شهر محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

4.داوطلبان در صورت لزوم می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا صندوق پستی 4378_15875روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور،با ارسال مدارک مستند مکاتبه نموده و یا با شماره تلفن 42163_021 تماس حاصل نمایند.