سلام دوستان خوبم

یک توضیح در مورد متن قبلیم بهتون بدم که :

🚩🚩🚩شما تا الان خیلی خوب اومدین جلو و واسه پاییزتون هم برنامه داریم و مطمئنم همتون از کنکور و پروسه اون سربلند خارج میشین

ان شا الله

بریم سر اصل مطلب :

سال اول اعتقادی به خلاصه برداری نداشتم

نمیدونم نشات گرفته از چی بود

ولی احساس میکنم چون تنبلیم میکرد هیج وقت دست به خودکار نمیشدم

و چوبشم خوردم

اول از همه بیایم با هم تشریح کنیم که چه محاسنی میتونه این کار واسمون داشته باشه

💠در زمان کتابت مرور سطحی و خوبی صورت میگیره که به تثبیت مباحث کمک شایانی خواهد کرد .

💠طبق گفته دوستان شما تا ماه آخر مجموعا چیزی حدود 7000 صفحه کتاب تخصصی مطالعه کردین که تموم این مباحث مروری جانانه طلب میکنن

پس باید مرجعی در حد 50 الی 100 صفحه واسه این کار برای خودتون تدوین کنین

💠بعد از کنکور شما بسته به گرایشتون باید دروسی رو مرور کنین که ... (الان باهاش کار نداریم )

اینها فقط بخشی از خواص بینهایت خلاصه برداری بودن

حالا سوال اصلی :

من کی و چجوری خلاصه برداری کنم؟

خودتون خوب میدونین که تو مطالعه اول هر کتابی مقدمه اش هم واستون گنگ و نکته داره

و باید اسامی مولفین رو هم بیارین تو خلاصتون

ولی این کار درست نیست

یکی از دوستان تکنیک حل سوال مدارو تشریحی نوشته بود

مثلا اینجوری :⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️

وقتی یک مدار داریم که توش 2 تا سلف هست و منبع جریانم هست و اینا گره مشترک داشتن پس فرکانسهای طبیعیمون یک مرتبه کاهش پیدا میکنن

⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️

باور کنین خنده داره

نکنین این کارارو

توی دور اول این مشکلات موج میزنن

ولی وقتی شما اومدین دور بعدی درس

راحت خلاصه برداری تون یک چهارم میشه

و دور بعدی ...

واستون چنتا عکس میفرستم نگاه کنین

این شیوه خلاصه برداریس که واسمون هدفه

و باید به این قدرت برسین چون واقعا میرسین

اینکه بخوام دقیق راهنماییتون کنم یه خورده سخته چون تفکرات و شرایط افراد متفاوته

ولی اگه دور اول خلاصه برمیدارین ساعت مطالعاتی تونو افزایش بدین

و الا عقب میمونین

چون خیلی مینویسین و وقت کم میارین

توی دور های بعدی راحت میتونین خلاصه های هوشمندانه بردارین

یک تجربه فردی :

هفته آخر خیلی استرس داشتم

چون برمیداشتم کتاب دانشگاه تهرانو تست بزنم و هم مرور کنم اما این کار فقط بار منفی داشت

در کنارش سر رسید خلاصه هام بود و عملا کتابهام کارایی نداشتن واسم

جون همه چی توی اون سررسید نوشته شده بود

با دست خودم که فهمشو چند برابر میکرد

پس با این تکنیک برین جلو ان شا الله همه جی درست میشه

موفق و موید و پیروز باشید

💫💫💫💫💫💫

جا داره از یکی از اعضای محترم گروه تشکر کنم که از همون ابتدای کارمون مث یک مشاور خوب توی کارم راهنماییم کردن و در زمان حال هم لطفشون به بنده بسیاره

این پیوست زیبا رو اینجوری تموم میکنم

مهربان خدای من!!!

میدانم که تا آسمان راهی نیست

ولی تا آسمانی شدن راه بسیار است

این دست های خالی به سوی تو بلند میشود

ما بی سلیقه ایم، طلب آب و نان میکنیم

تو خود ای خزانه دار بخششها،

بهترین ها را برایمان محقق کن...






خلاصه اولی متعلق به آقای مهندس عرب زاده است که مربوط به درس معادلات می باشد

دو خلاصه بعدی مال خودمه که اولیش درس کنترل مبحث نایکوئیست است و دومی الکترومغناطیس مبحث میدان های مغناطیسی می باشد

موفق باشید